Kayısı Araştırma ve Proje Geliştirme Derneği Başkanı Erhan Soğukpınar, Malatya kayısısının sadece Türkiye değil, dünyanın hemen her yerinde tadı, aroması ve birçok özelliği ile bilindiğini kaydetti.
Türkiye’de ve dünyada coğrafi tescile sahip ve marka değeri olan kayısının ticari kaygılarla, etiket oyunları ile tezgahlarda değerinin düşürülmesinin kendilerini derinden üzdüğünü söyleyen Soğukpınar, “Çünkü Malatya kayısısı, ancak Haziran ayının ikinci haftasından sonra dalından koparılıyor ve taze olarak yenir, olgunluğa ve tada erişir. Bu tarihten evvel, Malatya kayısısı yemek mümkün değildir. Bu tarihten evvel tezgahlarda Malatya kayısısı olarak tüketicimize sunulan kayısılar Malatya ürünü değildir” dedi.
“Tadı ve aromasındaki özelliklerin menşei belli olmayan bir takım kayısılarla, tüketiciye sunulması, Malatya kayısı üreticilerini üzdüğü kadar, milli ürünümüze de yapılan büyük bir haksızlık olarak düşünüyoruz” diyen Soğukpınar, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bu konuda, öncelikle illerimizin belediyeleri, toptancı halleri, tüketici dernekleri ve duyarlı olan Malatyalı hemşehrilerimize büyük görevler düşmektedir. Kayısı Araştırma ve Proje Geliştirme Derneği olarak, Malatya kayısısının marka değerini düşüren, tüketiciyi yanlış bilgilendiren bir takım tüccarlar konusunda, Tarım Bakanlığı’mızın, ilgili belediyelerimizin, sivil toplum kuruluşlarının ve hemşehrilerimizin daha duyarlı olmaya davet ediyoruz.”