“4+4+4’ün en ağır sonucu 2020-2021 öğretim yılında yaşanacak”

444-sistemi-degisiyor-17022016-161256.jpg

Cumhuriyet yazarı Figen Atalay’ın aktardığı habere göre 2020 LGS sınavına girecek öğrenci sayısında 500 bin artış olacağını aktardı. 2019’da okulların yüzde 56’sını imam hatipler ve meslek liseleri oluşturduğunu aktaran Atalay, 2019 LGS sonuçlarına göre öğrencilerin Anadolu lisesi taleplerini karşılamakta Milli Eğitim Bakanlığı’nın zorlandığını ve çareyi tam gün eğitim yapan Anadolu liselerinde yeniden ikili öğretime geçmekte bulduğunu aktardı.

Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan ile yaptığı görüşmeyi kaleme alan Atalay, gerekli önlemlerin alınmadığı taktirde 4+4+4 sisteminde en ağır sonuçların 2020-2021 döneminde yaşanacağını aktardı. Görüşmede Aydoğan, “MEB öğrencilerin talepleri doğrultusunda bu yıl içersinde okul yapım, tercih edilmeyen okul türlerinin dönüştürülmesi, akademik lise kontenjan artırımı vb. önlemeleri almazsa 4+4+4 sisteminin en ağır sonuçlarını 2020-2021 öğretim yılı içersinde yaşayacağız” dedi.

Atalay’ın yazısından satır başları:

2020 Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavına girecek yaklaşık bir milyon 700 bin 8. sınıf öğrencisi, şimdiden, istediği liseye yerleşemeyeceği korkusu yaşıyor. Sınava girecek öğrenci sayısı 500 bin artacak. Yani en az 500 bin öğrenci özel öğretime mecbur bırakılma veya örgün eğitim dışına çıkarılma ve yine yüz binlerce öğrenci istemediği okul türüne yerleştirilme tehlikesiyle karşı karşıya bulunuyor.

Eğitim Sen Genel Başkanı Feray Aytekin Aydoğan, “MEB öğrencilerin talepleri doğrultusunda bu yıl içersinde okul yapım, tercih edilmeyen okul türlerinin dönüştürülmesi, akademik lise kontenjan artırımı vb. önlemeleri almazsa 4+4+4 sisteminin en ağır sonuçlarını 2020-2021 öğretim yılı içersinde yaşayacağız. MEB, bir an önce çalışmalarını, planlamalarını yapmak ve kamuoyu ile paylaşmak zorundadır” dedi.

SINIFLAR KALABALIK

2019 LGS verilerine göre, okulların yüzde 56’sını imam hatipler ve meslek liseleri oluşturuyor. 2019’da sınavla öğrenci alacak okul sayısı 1526, bu okulların kontenjanı ise 139 bin 120 idi. 1526 okulun 855’i Anadolu imam hatip ve meslek liselerinden oluştu. 2019 LGS sonuçlarına göre öğrencilerin Anadolu lisesi taleplerini karşılamakta zorlanan MEB, çareyi tam gün eğitim yapan Anadolu liselerinde yeniden ikili öğretime geçmekte buldu. Kimi Anadolu liselerinde sınıf mevcudu 70’e dayandı.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın “veli ve öğrenciye rağmen okullaşma politikası” izlemeye devam ettiğine dikkat çeken Aydoğan, şunları söyledi:

“MEB imam hatip ve meslek liseleri merkezli olarak şekillendirdiği ortaöğretim okullaşma politikası ile yıllardır öğrencilerin çoğunluğunu bu okullara yönlendirmeyi hedeflemiş ancak sonuç tam tersi olmuştur. 2019 Liseye Geçiş Sınavı sonucunda birçok ilde akademik liselerin kontenjanı tamamen dolmuşken (fen lisesi, Anadolu lisesi, sosyal bilimler lisesi, güzel sanatlar lisesi, spor lisesi) Anadolu liseleri kapasitesinin iki katı öğrenci kabul ederken, imam hatip liseleri ve meslek liselerinin kontenjanları bu yıl da büyük ölçüde boş kalmıştır

Geçen öğretim yılı başında ortaöğretime geçişte yerel yerleştirmede en çok tercih edilen okul türü olan Anadolu liselerindeki öğrenci sayısı, imam hatip liselerini tercih etmek zorunda bırakılan öğrencilerin üç katı olmasına rağmen, imam hatip lisesi ve meslek lisesi sayılarının ısrarla artırılmak istenmesi dikkat çekicidir. MEB, okul türleri arasında resmen ayrımcılık yapmakta ve ortaöğretim sistemini imam hatipler ve meslek liseleri merkezli olarak yeniden yapılandırmaya çalışmaktadır.”

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum