Yorum: ‘Çifte 11’ Çin ekonomisinin güçlü potansiyelini gösterdi

20191112161850685_59468.jpg

2. Çin Uluslararası İthalat Fuarı kısa süre önce sona erdi. “Çifte 11” adı verilen 11 Kasım’daki alışveriş çılgınlığı da yine yeni ilkleri getirdi.

Birçok e-ticaret devinin muhtelif ürünlerin fiyatlarında indirime gittiği 11 Kasım, Çin’de bir alışveriş festivali haline geldi. Sadece bir günde Çin’in e-ticaret devlerinden Tmall.com ve JD.com üzerinden gerçekleştirilen satış hacmi ise sırasıyla 268,4 milyar yuan ve 204,4 milyar yuana ulaştı. Bu sayılar geçen yılın aynı gününe kıyasla yüzde 25,7 ve 27,9 oranlarında artışa tekabül ediyor.

Çin ekonomisinin karşı karşıya bulunduğu dış kaynaklı belirsizliklere rağmen, Çin’in iç tüketim piyasası canlılığını koruyor. Yalnızlar Günü olarak da bilinen çifte 11, Çin ekonomisinin dayanıklılığı, potansiyeli ve risklerle mücadele kapasitesini gösteriyor.

Tüketim, ekonomik gelişmede kritik rol oynayan bir faktör. Çin’in dev nüfusu, giderek büyüyen orta gelirli sınıfı ve yüksek kaliteli yaşama olan talep, dev bir tüketim piyasası yarattı. Bütün bunlar Çin’de yüksek kaliteli gelişmeye itici güç oluşturdu. İç tüketim 2018 yılı itibarıyla art arda 5 yıldır Çin ekonomisinin büyümesini sağlayan ana itici güç konumunda. Bu yılın ilk 3 çeyreğinde tüketimin Çin ekonomisine olan katkı oranı ise yüzde 60,5 oldu.

Ticari korumacılık ve tek taraflılığın baş gösterdiği, küresel ekonomik gerileme baskısının giderek arttığı bir dönemde Çin, yine “Çifte 11” mucizesine sahne oldu. Bu tabii ki, Çin ekonomisinin dış kaynaklı risklere direncini güçlendiren ve reform ve dışa açılmayı derinleştirme kararlılığını pekiştiren en önemli unsurlardan biri oldu.

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum