Tatilde tüketimin artması Çin pazarının canlılığını gösteriyor

rBABCWCT272AUaalAAAAAAAAAAA168.1080x721.770x515-1.jpg

1 Mayıs tatilinde Çin’in tüketim piyasası coştu.

Bloomberg, ulaşım ve eğlence yerlerinde tüm biletlerin tatilden önce satılmasının, salgın sonrası Çin’in toparlanmasını yansıttığını yazdı.

Bunun arkasında, Çin hükümetinin iç talebi genişletme ve tüketimi teşvik etme politikası, sakinlerin gelirinin toparlanması ve tüketim ortamının sürekli iyileştirilmesi gibi çabalar yatmaktadır.

Elbette 1 Mayıs tatilinin performansı sadece tüketimin toparlanmasının bir minyatürüdür. Bir süredir Çin’in tüketimi “beklentileri aşan” bir oranda toparlanıyor.

Kısa süre önce, Çin resmi makamları tarafından yayınlanan yılın ilk çeyrek ekonomik verilere göre, Çin’in bu yıl Mart ayında tüketici mallarının toplam perakende satışları, Reuters tarafından daha önce araştırılan % 28’lik tahminini aşarak, bir önceki yıla göre % 34,2 arttı.

Tüketim seviyesinin yükseltilmesi, yeni tüketim tarzlarının ortaya çıkması, çevrimiçi ve çevrimdışı tüketim modellerinin entegrasyonunun hız kazanmasıyla, Çin’in tüketim potansiyeli daha da ortaya çıkacak, aynı zamanda dünyaya daha fazla fırsatlar getirecek.

Tüketimi teşvik etmek için Shanghai’da 1 Mayıs gününde ise “Çifte Beş” Alışveriş Festivali düzenlendi, festivale ilk kez “Küresel İlk Sezon” teması eklendi ve dünyanın dört bir yanından 550’den fazla markaya ait 2.800’den fazla yeni ürün tanıtıldı.

7-10 Mayıs günlerinde ilk Çin Uluslararası Tüketim Malları Fuarı Hainan eyaletinde düzenlenecek, uluslararası sergi alanı 60 bin metrekareye ulaşarak toplam sergi alanı yüzölçümünün % 75’ini oluşturacak.

Kanton Fuarı’ndan Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na, Hizmet Ticaret Fuarı’na ve ardından Tüketici Fuarı’na kadar, Çin pazarı artık dünya pazarı haline geldi. Salgının etkisinden kurtulmak isteyen yabancı şirketler için Çin’in pazar fırsatları kaçırılamaz.

Yorumlar

yorum