Çin’den yola çıkan Tren Ankara’ya vardı

news_be566e7dcadc51e4e32a122376a0f5dd-750X422.png

Kuşak Yol İnisiyatifi çerçevesinde orta koridor üzerinden Avrupa’ya ulaşmak için yola çıkan tren bugün Ankara’da ulaştı. Marmaray tüp geçidini kullanarak Asya kıtasından, Avrupa kıtasına geçecek tren için, Ankara Tren Garı’na tren için bir uğurlama töreni düzenlenecek. Tören Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın ev sahipliğinde gerçekleştirilecek.

Çin’in Xi’an kentinden hareket eden ve Çekya’ya kadar uzanan 11,843 kilometrelik (km) yolculuğun Türkiye sınırları içerisindeki demir yolu lojistik hizmetlerini üstlenen Pasifik Eurasia Lojistik şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Erdoğan tören öncesi basın ile bir araya geldi.

XI’AN’DAN PRAG’A

Çin Halk Cumhuriyeti, Kazakistan, Azerbaycan ve Gürcistan demir yolları yetkilileri ile uzun süren görüşmeler sonucunda bu aşamaya gelindiğini anlatan Fatih Erdoğan, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ile yaptıkları iş birliğiyle iki kıta, 10 ülke, iki denizi aşarak, 12 günde 11 bin 483 km yol kat edecek China Railway Express’in taşıdığı elektronik yükün Türkiye ayağında lojistik hizmetini üstlendiklerini söyledi. Söz konusu tren için 6 Kasım çarşamba günü Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın yanı sıra Çin, Azerbaycan, Kazakistan, Gürcistan yetkililerinin katılımıyla Ankara Tren Garı’nda tören ile karşılanacağını anlatan Fatih Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Tören sonrasında Ankara’dan hareket edecek tren, Çin’den kalkıp Marmaray Tüp Geçidi’ni kullanan ilk yük treni unvanına sahip olarak, yolculuğunu Çekya’nın başkenti Prag’da sonlandıracak. Bu yolculukta Pasifik Eurasia olarak üstlendiğimiz görev, bizi gururlandırdığı gibi, hem şirketimiz hem de ülkemiz için beklentilerimizi daha da artırıyor. Türkiye, Pekin’den Londra’ya uzanan orta koridorun en stratejik bağlantı noktası haline geliyor. Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu Hattı’yla Çin ile Türkiye arasındaki yük taşıma süresi 1 aydan 12 güne, Marmaray’ın bu hatta entegre olmasıyla Uzak Doğu ile Batı Avrupa arasındaki süre ise 18 güne düşmüş olacak. Bu nedenle önümüzdeki yıllarda lojistik sektöründe, özellikle demir yolu taşımacılığında hızlı bir büyüme olması kaçınılmaz görünüyor.”

“ÇİN’İN EN ÖNEMLİ ULAŞIM PROJELERİNİ HAYATA GEÇİRİYOR”

Çin’in dünyanın en büyük üreticisi olarak dünyanın en önemli ulaştırma projelerini arka arkaya hayata geçirdiğini söyleyen Erdoğan, “Çin’in sadece Avrupa ile 21 trilyon dolarlık ticaret hacmi söz konusu. Demir yolunda taşıma yapmak demek bir anlamda ilgili kurumdan demir yolunu kiralamak demek. Biz Türkiye parkurunun taşımasını yapan şirketiz. Ticaretin daha iyi anlaşılması için örnek verelim; kuzey koridoru 5 yıldır çalışıyor. Bu hatlardan birini Kazakistan, Rusya, Belarus yolu oluşturuyor. Burada 4 yıl önce 5 bin konteynır olan taşıma şimdi 350 bin konteynır. Bu, Çin’in Avrupa’ya yaptığı ticaretin sadece yüzde 2’si. 5 yıl içinde 2 milyon konteynır hedefleniyor. Şimdi ise orta koridor başlıyor. Ticaret hacminin kısa sürede tüm hatlarda en üst seviyeye çıkarılması amaçlanıyor. İşte burada Türkiye, hem yeni demir yolu yatırımları, iyileştirmeler, hem de lojistik gücüyle transit bir merkez olacak.” dedi.

“TÜRKİYE ORTA KORİDORDA ÖNEMLİ BİR MERKEZ”

Toplantı sonrası CRI Türk Türkiye ile bir araya gelen Erdoğan, Türkiye’nin orta koridor üzerinde önemli bir merkez olabileceğine değinerek şunları kaydetti:

“Çin’in son yıllarda demir yolu taşımacılığına önem verdiğini görüyoruz. Bu bağlamda demir yolu taşımacılığını sübvanse ettiği ve çeşitli stratejiler uyguladığını biliniyor. O yüzden ilk hedefimiz Türkiye olarak Çin’in bu demir yolu ağına entegre olarak Kuşak Yol İnisiyatifi üzerinde orta koridorda aktif rol oynamak istiyoruz. Kuşak Yol İnisiyatifi büyük bir potansiyele sahip Türkiye’nin iş birlikleri ile bu potansiyelden faydalanması ülke ekonomisine katkılarda bulunacaktır.”

Kaynak

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum