Google’dan siyasi reklamlara yönelik önlem hamlesi

1574327215338-google.jpg

Google, bundan sonra siyasi reklamların seçmenlerin politik tercihlerini hedef alarak reklam yapmasına izin vereyecek. Siyasi reklamlar yalnızca seçmenlerin yaşı ve cinsiyeti gibi hedeflere yönelik oluşturulabilecek.

The Guardian’da yer alan habere göre, Google siyasi reklamcıları kısıtlayacak hamlesinin yanı sıra seçmenlerin seçime ve demokrasiye olan güvenini zedeleyecek ‘yanlış iddiaların’ reklamlarda yer almasını engelleyecek. Google Reklamlar Sorumlusu Scott Spencer, “c, herkese aynı reklam politikasını uyguluyoruz” dedi.

Google, ocak ayından itibaren siyasi reklam verenlere, sadece cinsiyet ve yaş gibi genel kategorilere göre hedeflenmiş reklamları göndermesine izin verecek.Yeni değişiklikler ilk olarak Birleşik Krallık’ta 12 Aralık’ta düzenlenecek genel seçimlerde uygulamaya alınacak ve ardından ocak başında her yerde geçerli olacak.

Google’ın ‘herkese eşit reklam politikasının Facebook’un politikacıların reklamlarına sunduğu imtiyaz kararına yönelik bir eleştiri olarak görülüyor.

ABD’de, 2016’daki seçimlerde Cambridge Analytica skandalı ile kişilerin Facebook’taki hassas verilerine erişilmesi ve bu bilgilerin siyasi reklamlar için kullanılması sonrası 2020 seçimleri öncesi önlemler arttı. Özellikle son dönemde deepfake (derin sahte) videoların da artması ile 2020 seçimlerinin manipüle edilmemesi için ABD merkezli sosyal medya platformları harekete geçmişti.

Kaynak

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum