Mango’nun 2016 yılı satış rakamı 2,26 milyar avro

image52177c3344b3f.jpg

İspanya merkezli moda ve giyim devlerinden Mango, 2016 yılında toplam 2,26 milyar avro ciroya ulaştı ve 77 milyon avro FAVÖK elde etti

MANGO MNG Holding 2016 mali yılını 2,26 milyar avroluk satış ile kapattı. Cironun yüzde 79’u uluslararası faaliyetlerden, yüzde 21’i ise yurt içi pazardan geldi.

Şirketten yapılan açıklamada şu bilgiler yer aldı: “Mali yıl iki farklı döneme ayrılmıştır; yılın ilk yarısında pazardaki zayıflık öne çıkarken, ikinci yarıda kayda değer bir iyileşme gözlemlenmiş ve bu eğilim 2017 yılının ilk birkaç ayında da devam etmiştir. Faaliyet alanlarına bakıldığında, Erkek, Çocuk ve Violeta koleksiyonlarının performansı öne çıkmaktadır; bu koleksiyonlar, geçtiğimiz mali yılda yüzde 14,7 oranda ciro sağlamışken bu sene cironun yüzde 17,6’sını üstlenmiştir.

MANGO MNG Holding’in FAVÖK oranı geçtiğimiz sene 170 milyon Euro düzeyindeyken bu sene 77 milyon Euro olarak belirlenmiştir. Bu değer, başlangıçta marjlarımızı düşüren, çok daha hırslı bir hızlı moda (fast-fashion) satışının benimsenmesi sonucunda 2016’nın ilk yarısında beklenenden düşük düzeyde satış gerçekleşmesinden ve şirketin kullandığı temel para birimlerinin döviz kurlarındaki olumsuz değişikliklerinden etkilenmiştir: ABD dolarının değerinin artması ve Türk lirası ile Rus rublesinin değer kaybetmesi sonucunda böyle bir sonuç elde edilmiştir. Benzer şekilde, yatırımların güçlü tutulması, mağazaların dönüşüm planının kesintisiz olarak uygulanması ve Lliçà d’Amunt’taki (Barselona) yeni küresel lojistik merkezin açılma masrafları da bu durumda etkili olmuştur. Bu faktörler, 61 milyon Euro düzeyinde zarara neden olmuştur.

Eylül 2016’dan bu yana işletmenin gelişim şekli de cirodaki büyüme ile radikal oranda değişmiştir; bu da 2017 yılında yeniden kârlılığa geçiş yapılacağına işaret etmektedir.

Ocak ve Haziran ayları arasında ulaşılan değerler, şirketin bu yılın başında koyduğu hedefleri aşmaktadır. Geçtiğimiz sene ile karşılaştırıldığında, 45 milyon Euro kadar daha iyi bir sonuç elde etmiştir; ve FAVÖK 30 milyon Euro’dan daha fazla artış göstermiştir. Bu büyük iyileşmenin temel nedeni, yeni mağaza biçiminin (mega mağazalar) güçlendirilmesi ve şirketin pazarın ihtiyaçlarına çok daha hızlı ve etkili bir şekilde reaksiyon gösterebilmesine olanak tanıyan yeni hızlı moda (fast-fashion) stratejisine uygun olarak stok geliştirmesidir.”

Mango’nun Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı Daniel López, konu ile ilgili düşüncelerini şu şekilde açıkladı: “2016 yılında, şirketin iş modelinin dönüşüm sürecine yoğunlaştık; bu da FAVÖK düşüşüne ve sonuç olarak da bu sene kârlılık gösteremememize neden oldu. Bu kararın ilk sonuçları Eylül 2016’dan beri görünür halde ve 2017 yılına daha iyimser bir şekilde yaklaşabilmemizi sağlıyor”. Mango, geçtiğimiz on iki ay içinde, perakende, ürün, müşteri ilişkileri ve teknoloji alanlarında yeni direktörler görevlendirerek İdari Kurulunu güçlendirmiş ve yönetim yapısını profesyonelleştirme konusunda da ilerleme sağlamıştır.  López bu durum için de şunları söyledi: “Mango’nun moda sektöründeki çok uluslu büyük şirketler arasında kalabilmesi için gereken ekibe sahibiz.”

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum