Bahar yorgunluğu varsa, çözümü de var

58d3b7bcac1fe31914527879.jpg

Bahar yorgunluğu geçiş dönemlerinde pek çok insanı olumsuz etkiliyor.

Vücudumuzun mevsimsel geçişlere uyu sağlayamaması ile ortaya çıkan bu sorun, pek dikkate alınmıyor fakat bu rahatsızlık ciddi bir sorun teşkil ediyor.

Ancak kış aylarında yavaşlayan metabolizmanın bahara geçişe adapte olamaması bireylerde uykusuzluk, stres, yorgunluk, depresyon gibi sorunların ortaya çıkmasına neden olabiliyor.

Peki bahar yorgunluğu neden olur, belirtileri nelerdir, nasıl geçer?

Öncelikle bahara hazırlığı bahar geldiğinde değil, bahar henüz gelmeden yapmak gerekmektedir.

Vücudumuzu geleceğe hazırlamak önemlidir. Özellikle mevsim meyve ve sebzelerinden oluşan yiyecekler vücut dengemizi düzenlemede yardımcımız olacaktır.

Kış aylarında bolca C vitamini ve B vitamini depolamak bahara geçişte vücut dengemizi korumada yardımcı olacak. Bize enerji verecek yiyecekler tüketmeliyiz.

Yine enerjimizi nasıl kullandığımıza dikkat etmeliyiz. Pek çok insanın çalışma saatleri belli bir standarda bağlı olduğundan dolayı dinlenme ve uyku için zaman ayırmalı, bu zamanı doğru kullanmalıyız.

Yine vücudun en fazla ihtiyacı olan maddelerden biri sudur. Bu nedenle su tüketimine dikkat edilmesi gerekiyor. Susuz kalan vücutta metabolizma yavaşlar.

Bu sebeple günde en azından 10 bardak su içmek doğru olacaktır. Diğer yandan aşırı kahve ve çay tüketiminden de kaçınmak gerekir. Öte yandan süt ve süt ürünlerini tüketmeyi tercih edebilirsiniz.

Kaynak: cnnturk

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum