Tüketici hakem heyeti başvurularında perakende şikayetleri öne çıkıyor

1557302565017-crowded-mall.jpg

STRATFORD, ENGLAND - JULY 31: Shoppers peruse the outlets in the giant Westfield Stratford shopping mall adjacent to the Olympic Park on July 31, 2012 in London, England. Trading in the huge 1.9 million sq ft mall has been boosted by the footfall of spectators, volunteers and competitors from the Olympic Park; whilst shops and restaurants in London's West End are reporting up to 70% declines in revenue. (Photo by Oli Scarff/Getty Images)

Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren tüketici hakem heyetlerince yılın ilk 4 ayında 191 bin 18 başvuru karara bağlandı. Bu başvuruların yüzde 63`ünde tüketiciler haklı bulundu. En fazla şikayetin geldiği sektör 83 bin 832 başvuruyla ‘perakende ticaret’ oldu.

Nisan sonu itibarıyla tüketici  hakem heyetlerince 191 bin 18 başvuru karara bağlandı. Başvuruların yüzde 63’ü  tüketicilerin lehine, yüzde 37’si aleyhine sonuçlandı.

Başvuruların sektörlere göre dağılımına bakıldığında, 83 bin 832  müracaatla “perakende ticaret”in başı çektiği görüldü. “Finansal hizmetler”  sektörüne yönelik 51 bin 422, “abonelik hizmetleri”ne ilişkin 23 bin 294,  “ulaşım, sağlık, eğitim hizmetleri” sektörü için 5 bin 840 ve “turizm  hizmetleri”ne yönelik bin 264 başvuru alındı. “Diğer” sektörlere ilişkin 22 bin  707 başvuruyla beraber tüketici hakem heyetlerine yaklaşık 170 milyon lira  tutarında 188 bin 359 başvuru yapıldı. Geçmiş dosyalarla birlikte yılın ilk 4  ayında karara bağlanan başvuruların sayısı 191 bini geçti.

Tüketici hakem heyetleri, satın aldıkları mal veya hizmetler nedeniyle  satıcı veya sağlayıcılarla uyuşmazlık yaşayan ve sözleşmenin zayıf tarafı olan  tüketicilerin, daha hızlı, masrafsız ve kısa sürede çözüme ulaşabilmelerini  sağlamak amacıyla mahkeme öncesi çözüm merci olarak kurulduğu 1995 yılından  bugüne ilçe kaymakamlıkları ve ticaret il müdürlükleri bünyesinde hizmet veriyor.

Tüketicilerin ekonomik çıkarlarının korunması amacıyla önemli rol  üstlenen tüketici hakem heyetlerinin organizasyon yapısı 1 Ağustos 2018  itibarıyla coğrafi konumları ve yapılan şikayet sayıları dikkate alınarak yeniden  yapılandırılmıştı. Bu kapsamda, mevcut tüketici hakem heyetlerinin yetki alanları  yeniden düzenlenerek 211 tüketici hakem heyeti “karar mercisi” olarak  yetkilendirilmişti.

Tüketici hakem heyetlerince bugüne kadar karara bağlanan başvuru  sayısı 14 milyonu aştı.

Kaynak

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum