Adım adım perakende sektörünün dijital dönüşümü

Perakende-için-sms-başarı-hikayesi.jpg

Fiziksel ve online mağazacılığın iç içe geçtiği son yıllarda önde gelen perakende şirketleri müşteri deneyimini geliştirmek için dijital dönüşüme ayak uydurmaya başladı.

Dünyadaki önemli sektörlerin başında bulunan perakende sektörü, ülkemizde de devrim niteliğinde dönüşümlerden geçiyor. Teknolojik altyapıların ve dijital süreçlerin birbirine entegre edildiği perakende sektörü, zengin seçenekleri ile müşterilerine daha kaliteli hizmet sunmanın yeni yollarını keşfediyor.

Adım adım dijital dönüşüm

Perakende sektöründeki son trendleri mağazalarında uygulayan ve dijital dönüşüme geçen markalar daha kaliteli iş süreçleri ile birlikte müşterilerle buluşuyor. Online mağazacılığın güçlendirilmesini hedefleyen markalar bunu desteklemek için fiziksel mağazaları içerisine kiosklar kurarak mağazalarda bulunmayan ürünleri bu kiosklar üzerinden müşterilerin temin etmesini sağlamaya çalışıyor. Kullanıcı dostu kiosk arayüzleri kullanımını geliştirmeyi planlayan perakende markaları, sipariş verilen ürünlerin iki gün içerisinde müşteri ile buluşmasını hedefliyor.

Omni-channel projeleri birbiri ardına geliyor

Dijitalleşme yatırımlarını artıran şirketler arasında yer alan önemli giyim markaları, mağazalarda çeşitli dijital uygulama ve oyun kioskları ile daha eğlenceli ve pozitif deneyimi güçlendirici mağazalarını hayata geçirmeyi planlıyor. Bunun yanında ödeme konusunda da dijitalleşme süreci gereği ödeme noktaları ve kasaların yerini pos cihazı ve tablet ikilisinin alacağı ve müşterilerin reyon içerisinde ödeme yapma kolaylığı yaşayabileceği belirtiliyor. Büyük perakende mağazaları için omni-channel projeleri dijitalleşme sürecinde önemli yer tutuyor. Çoklu kanallardan müşteri ile iletişim kurmayı hedefleyen markalar, müşterilerine pek çok platformdan seslenmeyi planlıyor. Fiziksel mağaza, online mağaza, mobil uygulamalar ve sosyal medya üzerinden alışveriş yapma imkanı sunan mağazalar, çoklu kanal projeleri için hatrı sayılır bütçeleri gözden çıkarıyor.

Lokasyon bazlı ve anlık müşteri hareketlerine odaklanılıyor

Müşteri hareketlerinin anlık olarak takip edilmesine dayalı sistemler ise önemli markaların yeni nesil dijital projeleri arasında önemli bir yer tutuyor. Lokasyon bazlı pazarlama çalışmalarının yanında mağaza içi müşteri takibi ve ürün pazarlaması da çok kanallı mağazacılık çalışmalarının en verimli projeleri arasında yer alıyor. Dijital kabin projeleri de yeni nesil mağazacılıkta önemli bir çığır açacağa benziyor. Mağazalarda kabin içerisinde kullanılması planlanan kiosklarda, müşterilerin ürünün farklı bedenlerini satış danışmanlarından talep etmesi ve ürün hakkında tüm bilgilere anında ulaşabilmesi hedefleniyor.

 

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum