Amerikan araştırma şirketi J.D. Power‘ın İngiltere temsilciliği analistlerinin, yaşı 3’ü geçmeyen otomobillerin arasında gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçları açıklandı. Araştırmayı yapan uzmanlar, İngiltere’de 11 bin 500’ün üzerinde otomobil kullanıcısına ulaşarak yaşları 3’ü geçmeyen toplam 25 otomobil markasını değerlendirdi.
Dördüncülüğü ve beşinciliği 94’er puan alan Nissan ve Suzuki paylaşırken, sıralamanın ilk onuna ayrıca Opel (95), Kia (101), Mini (103), Ford ve Volvo (106) da dahil oldu.
Sıralamanın sonuncusu 181 puanla BMW olurken, son on sırada ayrıca Toyota (134), Mercedes-Benz (136), Land Rover (142), Jaguar (159), Audi (167), Fiat (173) gibi markalar yer aldı.
J.D Power’ın Avrupa temsilcisi Josh Halliburton’a göre üreticilerin yeni teknolojiler yarışına girmiş olması, otomobillerde mükemmel olmayan ve her an arızalanabilecek daha çok yeni sistemlerin kullanılmasına ve markaların güven kaybına uğramasına yol açıyor.