Anket doldur para kazan!
Aksoy Araştırma

Alman devi TESLA’ya rakip oldu

a1814539_medium.jpg

Audi’nın e-tron SUV modelinden sonra karşımıza çıkarttığı ikinci elektrikli modeli bir sedan, aslında coupe sedan. Markanın radikal modeli A7 ile benzer bir görünüme sahip olan otomobil 4.96 mt uzunluğa, 1.96 mt genişliğe ve 1.38 mt yüksekliğe sahip. Özellikle hafif olması için e-tron GT Konsept’te kompozit  malzemeler, karbon ve alüminyum karışımları ve güçlendirilmiş çelik kullanılmış.

e-tron GT Konsept modeli aslında Porsche’nin ilk elektrikli modeli olan Taycan ile aynı alt yapıya sahip. Porsche ile birlikte geliştirilen bu otomobil aslında sürüş karakteri olarak otomobil otoritelerinde ciddi merak uyandırıyor.

Otomobilin tasarımından bahsedersek en çok dikkat çeken unsurların başında aracın stop farı geliyor. Bagaj kapağının tamamını bir uçtan bir uca geçen bu stop farklı biçimde yanıp sönme detaylarına da sahip. Aracı önden gördüğünüzde ise kaslı ve aerodinamik bir yapıda olduğunu kolayca fark ediyorsunuz. Daha çok A7’nin farklı bir versiyonu gibi duran ön kısım öne çıkan tamponla A7’den farklılaşmış durumda.

e-tron GT Konsept’in yan profili ise oldukça şık ve pürüzsüz bir tasarıma sahip. Kapı kolları olmayan kapılar, ön çamurluktaki hava tahliye kanalı, şişkin arka çamurluk ve bir dağ bisikleti kavramı olan 22 inç jantlar… Otomobilin şık ve agresif duruşuna ıslak bir imza gibi.

Otomobilin içiyle alakalı paylaşılan görsellere baktığınızda ise Audi markasına uzak olmayan bir tasarım dili hemen fark ediliyor. Altı ve üstü düz olan direksiyon, Virtual Cockpit diye adlandırılan gösterge paneli ve etrafında şekillenen teknolojik unsurlar bunun en dikkat çekenleri. Tüm bunlara ek olarak benim ise koltuk ve kol dayama kısmında kullanılan kumaş detay dikkatimi çekti. Premium diye adlandırılan markaların otomobillerinde daha çok görmeye alışkın olduğumuz deri detaylar e-tron GT Konsept’te yerini kumaşlara bırakmış…

Yazıyı paylaşın:
Top
big data blogu