Gebze-Halkalı banliyö hattı için tarih belli oldu

ulastirma-bakani-istanbul-banliyo-hatti-icin-tarih-verdi-m.jpg

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, bugün Gebze-Halkalı banliyö hattında deneme sürüşlerine başladıklarını belirterek, “Bu yılın sonuna kadar deneme sürüşleri de bitecek. Kalan imalatlarımızı da tamamlayıp yıl sonunda bu projeyi, hizmeti, demir yolunu İstanbulluların hizmetine sunacağız.” dedi.

Turhan, Gebze-Pendik arası kesimde T1 ve T2 banliyö hatlarının istasyonlarının tamamlandığını, sinyalizasyon sistemlerinin tesisinin sürdüğünü bildirdi. “Projemizdeki gerçekleşme oranı yüzde 92 mertebesindedir.” diyen Turhan, banliyö hatlarının iyileştirilmesi tamamlandığında Gebze-Halkalı arasında 3 hat olacak şekilde demir yolu teşkil edileceğini söyledi.

Turhan, “İki hat üzerinde kent içinde Marmaray ile bütünleşik şekilde banliyö işletmesi yapılacaktır. Üçüncü hat üzerinde ise şehirler arası ve yük taşımacılığı yapan yüksek hızlı tren işletmesi yapılabilecektir.” dedi.

“Gebze-Halkalı arası 115 dakikaya inecek”

Cahit Turhan, hattın hizmete girmesiyle Üsküdar-Sirkeci arasının 4 dakikada aşılabileceğini belirterek, “Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arası 13,5 dakikaya, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakikaya, Bostancı-Bakırköy arası 37 dakikaya, Gebze-Halkalı arası 115 dakikaya inecektir.” diye konuştu.

Gebze, Pendik, Maltepe, Bostancı, Söğütlüçeşme, Haydarpaşa, Bakırköy ve Halkalı istasyonlarında yüksek hızlı trenin durabileceğini bildiren Turhan, yük trenlerinin ise Pendik’ten Londra’ya kadar kesintisiz demir yolu hattı ile bağlanmış olacağını, gece saatlerinde ise Boğaz geçişini kullanarak Asya-Avrupa arasında taşımacılık hizmeti yapabileceğini söyledi.

Turhan, yüksek hızlı trenin Haydarpaşa bağlantısının bu projeye dahil edildiğini, 4 yol, 2 peron olarak tamamlanarak işletmeye almayı planladıklarını aktardı. Turhan, bölgedeki arkeolojik kazıların da ilgili kurulların denetiminde sürdüğünü bildirdi.

“Proje tutarı 1,4 milyar avronun 843 milyon avrosu ödendi”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan, banliyö hattı ile ilgili şu bilgileri verdi:

“Asya yakasında Ayrılıkçeşme’den Gebze arasındaki mesafe yaklaşık 44 kilometredir. Avrupa yakasında Kazlıçeşme ile Halkalı arası yaklaşık 19,5 kilometredir. Mevcut 2 hatlı demir yolu sistemi yerine 3 hatlı demir yolu sistemi teşkil edilecektir. Yine 38 adet yeni istasyonu hizmete alacağız. Proje kapsamında 182 adet sanat yapısı, eski eserler, korunacak olan yapılar da dahil, inşa edilmiştir. Projemizin maliyeti yaklaşık 1 milyar 394 milyon 460 bin 173 avrodur. Bugüne kadar projede 843 milyon 368 bin 670 avro üstlenici firmaya ödeme yapılmıştır.”

Kaynak:AA

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum