Erdoğan, 3. havalimanını bitmeden açacak!

ataturk-havalimani-ndan-3-havalimanina-tasinma-11363733_5069_m.jpg
İstanbul’da yapılan 3. havalimanının ilk fazı 29 Ekim’de açılırken inşaat sona ermedi. Yeni havalimanının ismi ise henüz açıklanmadı.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Atatürk Havalimanı’ndan yeni havalimanına taşınma tarihini 30-31 Aralık olarak açıkladı ancak taşınmanın daha da ileri bir tarihe ertelenebileceği öne sürülüyor. Yeni havalimanı, ISL koduyla THY internet sitesindeki uçuş noktaları arasına eklendi ancak günlük 5 kalkış ve 5 inişin olacağı havalimanından, sadece Ankara, İzmir, Antalya, Kuzey Kıbrıs ve Azerbay-can’a karşılıklı birer uçuş gerçekleştirilecek. İlk sefer 1 Kasım Perşembe saat 11.10’da Ankara’ya yapılacak.

 

Açılışı Erdoğan yapacak

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla yapılacak açılış, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı resepsiyonunun da başkent Ankara’dan İstanbul’a taşınmasının bahanesi oldu. AKP’ye yakın şirketlerin oluşturduğu Cengiz-Kolin-Limak-MAPA-Kalyon Ortak Girişim Grubu’nun inşaatını ve 25 yıl işletmesini üstledindiği havalimanı için şu ana kadar 7.5 milyar Avro’luk yatırım harcaması yapıldı. İhalesi 13 Mayıs 2013 tarihinde yapıldı. Yapılan ancak yer teslimi 2015’te yapıldı. CHP İstanbul Milletvekili Aykut Erdoğdu, yer teslimindeki iki yıllık gecikme sayesinde devletin 2 milyar Avro zarara uğratıldığını öne sürmüştü.

Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Aralık 2014 tarihli teknik raporunda, yaklaşık 7.65 kilometrekarelik alanın yüzde 80’lik bölümünün orman olduğu ve havalimanı yapılması için uygun olmadığı belirtilmişti. Meteoroloji Mühendisleri Odası da bölgedeki hava koşullarının havalimanı için uygun olmadığını açıklamıştı. Bölgenin kuşların göç yolu üzerinde olması da uçuş güvenliğini tehdit ediyor.

Zemin eleştirisi

Şu ana kadar toplam 350 milyon metreküp dolgu yapılan alanın zeminin inşaat için uygun olmadığı birçok uzman tarafından dile getirilmişti. Sayıştay raporlarını gündeme taşıyan Erdoğdu, ihale sonrası havalimanının kurulacağı arazinin deniz seviyesinden yüksekliğini gösteren kotun 105 metreden 75 metreye düşürülmesiyle maliyetlerin aşağı çekildiğini ve havalaminanın yapan şirket İGA’ya 2.5 milyar Avro haksız kazanç yaratıldığını da öne sürmüştü.

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum