TESK Genel Başkanı Palandöken: Kampanyaları kurala bağlayalım, mağduriyetlerin önüne geçelim

1574592539303-tesk.jpg

Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, ‘Kara Cuma’ olarak bilinen indirim kampanyaları dönemiyle ilgili olarak yaptığı açıklamada “Yılda iki kez indirim kampanyası yapılır. Biri ‘yaz’ sezonu sonunda yazlık ürünler için, diğeri ise ‘kış’ sezonu sonunda kışlık ürünler için yapılır. Yılardır dile getiriyoruz kampanyaları kurala bağlayalım, mağduriyetlerin önüne geçelim” dedi.

Özellikle dünyada yaygın hale gelen uygulamaların Türkiye’de de tüketiciyi yanıltarak alışveriş kampanyalarına yönelttiğini ve vatandaşları sürekli uyardıklarını hatırlatan TESK Genel Başkanı Palandöken, “Yılın belli zamanlarında büyük firmalar tarafından başlatılan ve tüm dünyada hızla yayılan alışveriş çılgınlıklarına yönelik düzenlenen aldatıcı kampanyalar konusunda vatandaşlarımızı uyarıyoruz. Bu konuda sadece vatandaşlarımızı suçlamak yanlış olur. Ticaret kural ile yapılır. Gelişen teknoloji ile her gün yapılan aldatıcı indirimler konusunda vatandaşlarımız mağdur olmamak için güvenli internet sitelerinden alışveriş yapmalı” dedi.

“Kampanyaları kurala bağlayalım, mağduriyetlerin önüne geçelim”

Her şeyin olduğu gibi satışın da bir kuralının olması gerektiğinin altını çizen Palandöken, “Yılda iki kez indirim kampanyası yapılır. Biri ‘yaz’ sezonu sonunda yazlık ürünler için, diğeri ise ‘kış’ sezonu sonunda kışlık ürünler için yapılır. Yılardır dile getiriyoruz kampanyaları kurala bağlayalım, mağduriyetlerin önüne geçelim. Çünkü bu satış kampanyalarında sadece kuralsız ürün satışı yapılmıyor. Merdiven altı ürünler de piyasaya sürülüyor. Bu dönemlerde dolandırıcılar iş başına geçiyor. Fason ürün ve istenmeyen değişik aldatıcı ürünleri satışa sunarak büyük vurgunlar yapılıyor. Bu tür alışveriş günlerinde önce fiyatlar şişiriliyor sonra indirim adı altında yeniden pazarlanıyor. Stokları tüketmek için fırsat, indirim günü, kapatıyoruz gibi aldatıcı satış teknikleri uygulanıyor. Vatandaşlarımız bu tür indirim aldatmacalarına itibar etmemeli. Fiyatları çok iyi takip edip, bildikleri ürünleri güvenli satış noktalarından almaya dikkat etmeliler. En önemlisi internet üzerinden alışveriş çılgınlığına kapılıp kredi kartlarına yüklenilmemeli” diye konuştu.

“Rekabet piyasasında hiç kimse zararına satış yapmaz”

Son zamanlarda moda haline gelen ve tüm dünyada alışveriş çılgınlığı yaşatan ‘Efsane Cuma’, ‘11.11’ ve ‘21.21’ gibi aldatıcı kampanyalara karşı tedbirli olunmasını isteyen Palandöken, “Bu tür alışveriş çılgınlıkları vatandaşlarımız için değil büyük firmalar için bir fırsat alışverişidir. Yüzde 90’lık rekabet piyasasında hiç kimse zararına satış yapmaz. Bir malın maliyeti ve satış fiyatı ortalama olarak bellidir. Ürünlere birkaç ay öncesinde 3-5 katı etiket yapıştırıp, sonra yılın belli günlerinde indirim diye pazarlamak haksız kazançtır. Bu tarz indirimlere ve dolandırıcılara karşı dikkatli olmalıyız. Herkes alıyor ben de alayım düşüncesi yanlış. İhtiyaç fazlası olan ürün ucuz bile olsa pahalıdır” dedi. (DHA)

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum