“En düşük başarı oranı matematikte”

1556430843400-testtt.jpg

Türk Eğitim Derneği’nin (TED), eğitim sistemine ilişkin raporu açıklandı

Türk Eğitim Derneği’nin (TED), eğitim sistemine ilişkin raporu açıklandı. Eğitim sistemine ilişkin eleştirilerin yer aldığı raporda; eğitim payının yetersizliği, okul dışı kalan çocuk sayısı, sınavlardaki sayısal başarı oranı, üniversiteli işsizler gibi başlıklar ele alındı. Raporda, sayısal alanda başarı oranının hem öğrenciler hem öğretmenlerin sınavlarında en düşük olduğu belirtildi.

Cumhuriyet’ten Ozan Çepni’nin haberine göre, TED’in düşünce kuruluşu TEDMEM’in, 2018 Eğitim Değerlendirme Raporu’nda dikkat çeken bazı başlıklar şöyle:

-2017 yılına göre, MEB bütçesinin merkezi yönetim bütçesi içindeki payı yaklaşık yüzde 1 azalmıştır. Eğitime ayrılan kaynaklar Türkiye’nin eğitim hedeflerinin gerçekleştirilmesi için yeterli değildir.

-Temel eğitimde olması beklenen 6-13 yaş aralığında 154 bin çocuk okul dışında kalmıştır. Türkiye’de öğrenciler ortalama 12.1 yıl okulda kalmalarına rağmen sadece 8.9 yıla eşdeğer bir eğitim almaktadır.

-Liseye Geçiş Sınavı’nda (LGS) matematik testinin başarı oranı 100 üzerinden 24.77 ile diğer alt testler arasında en düşük değere sahip. Matematik testinde öğrencilerin doğru yanıt ortalaması 20 soruda 4.95. Öğretmenlik alan bilgisi testinde (ÖABT) öğretmen adaylarının ilköğretim matematik alanında doğru yanıt ortalamaları 50 soruda 12.48. İlköğretim matematik, kimya ve lise matematik 15 doğru cevap ortalamasının altında kalan alanlar oldu.

-25-34 yaş aralığında olup üniversite mezunu olanların oranı son 10 yılda neredeyse ikiye katlanarak yüzde 32 olmuştur. Ancak işsizlik oranları incelendiğinde, Türkiye’de yükseköğretim mezunlarının işsizlik oranının (yüzde 13.1), eğitim düzeyi ortaöğretimin altında olan yetişkinlerin işsizlik oranından (yüzde 11.7) daha yüksek oluşu dikkat çekmektedir.

-2012-2013 eğitim öğretim yılında 1099 olan imam hatip ortaokulu sayısı 2017-2018 eğitim öğretim yılında 3 bin 286’ya çıkmıştır. İmam hatipli öğrenci sayısı 723 bin 108 ile ortaokul kademesindeki öğrenci sayısının yüzde 12.94’ünü oluşturmuştur.

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum