Fikret Orman’dan CRI muhabirine özel açıklamalar: Shanghai’da bir ofis

b7429309-839d-4aee-9e8f-899ea7fe87d7.gif

Türkiye’nin ‘3 büyüklerinden’ ve Süper Lig’in bu seneki şampiyonu Beşiktaş, Çin piyasasına giriyor.

Dünya çapında 100 milyon taraftar hedefleyen takım, global marka olma yolunda ilk adımı Çin’de attı ve böylece Çin’e gelen ilk Türk futbol takımı oldu.

Beşiktaş’ın Çin’de uzun vadeli planları bulunuyor. Kulüp Başkanı Fikret Orman Çin’de verdiği demeçlerde, Shanghai’da kurmayı planladıkları ofisten, ileride bu ülkede açılabilecek futbol okullarına kadar birçok konuda açıklama yaptı.

Çin’e gelen ilk Türk futbol takımı

Alman Schalke 04 takımıyla 19 Temmuz’da bir hazırlık maçı yapan Beşiktaş’ın Çin piyasasına dair uzun vadeli planları bulunuyor. Kulübün 7 Temmuz’da İstanbul’da düzenlediği şampiyonluk balosuna Çin’in Türkiye Büyükelçisi Yu Hongyan da katıldı. Büyükelçi’nin baloda bulunması Beşiktaş’ın bu ülke ile uzun vadeleri planları olduğunun ve kulüp ile Çin arasındaki dostluğun bir göstergesi.

Kulüp Başkanı Fikret Orman maç günü Çin’de düzenlenen basın toplantısında yaptığı açıklamalarda, bu proje için yaklaşık 1 senedir çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi ve en az 5 sene daha planlanmış bir şekilde böyle bölgelere geleceklerini ifade etti.

Avrupa liglerinin maç saatlerini Uzak Doğu ve Amerika’daki izlenilebilirliğe göre ayarlayarak kulüp değerlerini arttırdığını ifade eden Orman, Türkiye liginin diğer televizyon kanallarında gösterilmemesinin bu konuda bir engel teşkil ettiğinin altını çizdi. Orman, siyah-beyazlı ekibin Çin’deki projeleri hakkında da 5 senelik bir taahhüt öne sürdü.

“Süper Kupa neden Çin’de yapılmasın”

İspanya’nın en büyük takımları arasında yapılan El Clasico’nun Miami’de oynandığına ve Türkiye’nin Süper Kupası’nın da Çin’de oynanabileceğine değinen Orman, bu konu hakkında şunları söyledi:

“2018 Türkiye-Çin yılı. Süper Kupa’yı bu sene Samsun’da oynuyoruz, bir dahakini keşke –inşallah biz şampiyon olarak bitireceğiz- Çin’de, Shanghai’da oynasak. Neden olmasın? El Clasico Miami’de oynanıyorsa (Süper Kupa) neden burada oynanmasın? Bu benim işim değil. Benim misyonlandığım bir mesele değil, bu (Türkiye) Futbol Federasyonu’nun konusu. Bunlar artık yapılması gerekli olan, hatta bugüne kadar atılması gerekli olan adımlardı.”

Beşiktaş’ın gündemi: Shanghai’da bir ofis

Orman aynı gün CRI muhabirine yaptığı açıklamalarda ise, siyah-beyazlı kulübün Çin’le ilgili uzun vadeli planlarından bahsetti.

Fikret Orman, bu çerçevede Beşiktaş’ın Shanghai’da bir ofis açmasının gündemde olduğunu vurguladı. Global marka yönetimi açısından Malezya, Endonezya, Çin, Kazakistan ve Orta Doğu’ya yönelik daha fazla bir çalışma içerisinde olacaklarını belirtti.

Orman, Çin’le futbol alanında ilişkileri geliştirmek ile ilgili olarak, “Burada futbol, Cumhurbaşkanı’ndan dolayı çok sevilen bir spor haline gelmeye başladı. Biz de burada kendi taraftarımızı yaratmak istiyoruz. Onun için de daha fazla buralarda gelip maçlar yapmaya, daha fazla taraftar elde etmeye çalışacağız. Asıl amacımız bu açıkçası.” ifadelerini kullandı.

Bu konuda atılacak adımlar arasında Shanghai kentinde bir ofis açılmasının da gündemde olduğunu belirten Orman, bu ofisin çalışmalarına kısa süre içinde başlanabileceğini ifade etti. Çin’de açılması planlanan ofis ile ilgili olarak ise şunları söyledi:

“Orada bir çalışanımız olacak. Bu artık Shanghai üzerinden de –çünkü mesafe çok uzun, zaman farkı da var- onun üzerinden gideceğiz gibi gözüküyor.”

Kuşak ve Yol ile karşılıklı oyuncu değişimi fırsatları

Beşiktaş Çin’e en çok futbolcu transfer eden Türk futbol takımı. Ahmet Dursun, 2004’te Tianjin’e geldi. Ersan Adem Gülüm ve Demba Ba da yakın geçmişte Çinli takımların kadrosunda yer aldı. Peki bu durumun tersi bir transferin, Beşiktaş Kulübü’nün diğer branşları için Çin’den sporcu transfer etmeyi düşünüp düşünmediklerini sorduğumuzda ise Orman, bu durumun karşılıklı olabileceğini belirtti:

“Karşılıklı olabilir. Beşiktaş bir futbol kulübü değil; birçok branşı var. Birçok branşta da faaliyet gösteriyor. Oyuncular gidip gelebilir, altyapılar yapabilir. Çin’de özellikle altyapıya çok önem veriyorlar. Onlarla da, futbol Federasyonu’yla da konuştum. O takımlarını İstanbul’da, Türkiye’de ağırlayabiliriz. Beraber ortaklaşa maç yapabiliriz ve hep beraber oyuncu rotasyonu yapabiliriz. Üzerinde çalıştıktan sonra o kadar çok proje çıkabilir ki… Burası çünkü 1,3 milyar kişinin yaşadığı ‘dev bir kıta’ diyeyim. Türkiye de büyük bir ülke. Bildiğiniz gibi İpek Yolu var, Türkiye ile de aralarında çok projeler var. İnşallah biz de orada bir şeyler yaparız beraber.”

“Zordan başlamamız lazımdı; Çin’den başladık”

Beşiktaş’ın global marka olma yolunda geniş bir stratejisi bulunuyor. Çin, bu stratejinin ilk ayağı. Kulüp Başkanı Orman, stratejinin diğer parçaları olarak Türkî cumhuriyetleri ve Güney Asya ülkelerini sayıyor. Türkiye hâlihazırda Türkî cumhuriyetlerde ve birçok Müslüman ülkede nispeten daha çok tanınan bir ülke. Ayrıca bu ülkelerle geleneksel ve dini bağları bulunuyor. Fikret Orman’a, Çin ile Türkiye’nin arasında hem coğrafi, hem de sosyal bir mesafe bulunduğunu, Beşiktaş’ın neden bu açıdan Çin gibi zor bir hedefi seçtiğini sorduk; şunları söyledi:

“1950’li senelerde Beşiktaş futbol takımı Amerika’ya gitmiş ve Amerika’da maç yapmış. O günkü yöneticilerin vizyonu ona yettiyse, bizim de zordan başlamamız lazımdı; Çin’den başladık. Bir de Çin’e biliyorsunuz iki tane oyuncu transfer ettik: Bir tanesi Demba Ba, bir tanesi Ersan. Onun için hem bir de ticari ilişkilerimiz de var. İnşallah daha da büyüteceğiz.”

Çin’in Dünya Kupası hedefi uzun vadeli planları etkileyebilir

Fikret Orman Çinli futbolseverlerle ilgili ilk intiba olarak ise, Çinlilerin Beşiktaş’la ilgili olduğunu hatta ilerleyen dönemlerde burada futbol okulları açmanın dahi gündeme gelebileceğini söyledi. Çin’in Dünya Kupası hedefine yönelik ise, bu durumun Kara Kartalların buradaki uzun vadeli planlarını etkileyebileceğinin sinyalini verdi.

“Daha teknik ağırlıklı bir lig burası ama zaman içerisinde daha çok Avrupa futboluna benzeyecek. Çin’in de şöyle bir hedefi var: 2030’du galiba onu biraz revize etmişler, Dünya Kupası’nı almak istiyorlar. Demek ki bu işe yatırım yapacaklar. Biz de yapacağız. Belki buralarda futbol okulları da açabiliriz yani. Çocukları eğitmek için okullar da açabiliriz.”

Çinlilere “Come to Beşiktaş”

Kulüp Başkanı son olarak Çinli taraftarlara yönelik çağrıda bulundu. Son günlerin popüler ifadelerinden biriyle seslendi onlara ve ‘come to Beşiktaş’ dedi.

” ‘Come to Beşiktaş’ diyelim, ne diyelim (gülüyor). Onu söyleriz… Beşiktaş’ı sevsinler, ilgilensinler. Orada onları çok seven bir kulüp var; onların kulübü… Bizimle beraber duygusal ilişki içerisine girsinler ve biz e-futbol’a da e-spor’a da çok yatırım yapıyoruz. İnşallah hep beraber bir şeyler yapacağız buralarda.

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum