Çin’de Yeni Enerjili Otomobil Üretim ve Satışlarının 2 Milyona Ulaşması Bekleniyor

yeni-enerji-cin.jpg

Çin, gelecek on yılda dünyanın otomobil imalat merkezi haline gelerek, yeni enerjili araçları geliştirmeyi ve otomobil endüstrisinde yabancı imalatçılara yönelik kısıtlamaları gevşetmeyi hedefliyor.

Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı’nın da aralarında bulunduğu üç devlet dairesi, otomobil sektörünü geliştirme planını bugün yayımladı. Planda, 2025’e kadar kilit teknolojilerde atılımlar sağlanması için çaba gösterileceği ve uluslararası otomobil pazarında Çinli markaların payının artırılacağı ifade edildi.

Çin, dünyanın en büyük otomobil piyasası olmakla beraber, çekirdek teknolojilerde, otomobil parçaları üretiminde, inovasyon ve marka geliştirmede küresel devlerin gerisinde kalıyor.

Çin’in “on yıllık çabaların ardından dünyanın sayılı otomobil merkezlerinden biri olması” hedefinin konduğu planda, ülkenin otomobil sektörü “büyük ancak zayıf” şeklinde nitelendirildi.

Sektörde ortaya çıkabilecek kapasite fazlası sorunu ve enerji açısından kaygıların hatırlatıldığı belgede, yüksek sayıda aracın yollara çıkmasıyla oluşabilecek çevre ve trafik problemlerine de dikkat çekildi.

Yeni enerjili ve akıllı araçlara önem verilecek

Planda ayrıca, hükümetin yeni enerjili ve akıllı araçların otomotiv sektörünü geliştirmeye katkı yapması ve bu konuda gelişmiş ülkelerin seviyesinin yakalanmasını umduğu da belirtildi.

Bu alanda 2020 itibarıyla yeni enerjili araçların üretimi ve satışlarında yıllık 2 milyonu yakalama hedefi kondu. Konulan bu hedef şu anki seviyenin yaklaşık dört katı daha fazla. Çin Otomobil Üreticileri Birliği’nden (CAAM) edinilen verilere göre, geçen yıl Çin’de görülen yeni enerjili araç satışları dünya genelinde en yüksek artış seviyesini yakalayarak 2015’e göre yüzde 53 yükseldi ve 507 bine ulaştı.

Diğer taraftan, 2025 itibarıyla yüksek performanslı tam otonom araçların Çin piyasasına girmeye başlaması, yeni araçların yüzde 80’inin sürücüye yardımcı sistemler ve belirli otomatik pilot sistemleriyle donatılması da amaçlanıyor.

Çin’de uluslararası rekabet gücü yüksek otomobil parçaları üreticilerinin çoğalması, akıllı sektör zincirinin geliştirilmesi ve araçların yakıt verimliliğinin artırılması da diğer hedefler arasında yer alıyor.

Yabancılara kısıtlamalar gevşetilecek

Planda dikkat çekilen bir diğer konu ise Çin ile yabancı şirketlerin ortaklığında açılan imalat fabrikalarına yönelik kısıtlamalar oldu. Bu kısıtlamaların düzenli bir şekilde gevşetilmesi ve Çin’in yerel otomobil pazarında yabancılarla ortaklıklarında hisse oranını yüzde 50’de tutması hedefleniyor.

CAAM’nin verilerine göre, Çin’deki otomobil satışları, geçen yıl 2015’e göre yüzde 13,7 artarak 28,03 milyonluk rekor bir seviyeye ulaştı. Bu oranla Çin, otomobil satışları dünya sıralamasında birinciliği aldı. Satılan otomobillerin neredeyse yarısını da Çinli markalar oluşturuyor.      Çin Uluslararası Radyosu 

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum