Çin dijital ekonomide atağa geçti!

mckinseycopmanywood.jpg

Dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden Mckinsey, geçen pazartesi günü yayımladığı raporda, Çin’in dijital ekonomisinin geliştiğini ve bu alana dair beklentilerin büyük olduğunu açıkladı.

Rapora göre, şu anda e-ticaret pazarı en geniş olan ülke konumunda Çin yer alıyor. Geçen yıl Çin’de gerçekleştirilen e-ticaret işlemlerinin hacmi, dünya genelindeki işlemlerin yüzde 40’ından fazlasını oluşturuyor.

Raporda, Çin’in dünyanın en büyük mobil ödeme piyasası olduğu bilgisi de paylaşıldı. Çin’de 2016 yılında yapılan mobil ödemeler, ABD’deki işlemlerin 11 katı büyüdü.

Çin, sanal gerçeklik, 3D yazıcı, robot teknolojisi, insansız araçlar gibi alanlara yatırdığı risk sermayesi ölçeği bakımından da dünyada üçüncü sırada bulunuyor.

Çin’in pazar hacminin büyük olması ve internet kullanıcılarının sayısının yüksekliğinin dijital ekonominin gelişmesine katkı sağladığı belirtilen raporda, geçen yıl ülkedeki internet kullanıcı sayısının Avrupa Birliği ve ABD’yi geride bırakarak 731 milyona ulaştığı ifade edildi.

Raporda, ayrıca Çin’in üç dev internet şirketi Baidu, Alibaba ve Tencent’e bağlı BAT’ın öncülüğünde kurulan zengin dijitalleşme ortamının tüketicilerin günlük hayatının her parçasına etki ettiği değerlendirmesinde bulunuldu.

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum