CIIE Çin piyasasının cazibesini yansıtıyor

20191104194224130_67475-2.jpg

CRI: Liu Dong

2. Çin Uluslararası İthalat Fuarı (CIIE) devam ediyor. Fuar kapsamındaki Gıda ve Tarım bölümünde, şeflerin çeşitli ülkelerden uçakla gönderilen malzemeleri kullanarak hazırladıkları lezzetli yemekler uzun kuyruklara neden oldu. Ekipman bölümünde robotlar masa tenisi oynuyor, dans ediyor ve otomobil montaj yeteneklerini gösteriyor. Global katılımcılar en son, en iyi ve en rekabetçi ürünlerini CIEE platformunda sergileyerek tüm güçleriyle Çin pazarına girmeye çalışıyorlar.

Çin Cumhurbaşkanı Xi Jinping, tüm dünya gönderdiği davetiyede, “Çin piyasası çok büyük. Herkesin gelip görmesini bekliyoruz” dedi.

Çin pazarının cazibesi her şeyden önce büyük tüketici talebinden geliyor. Çin şu anda dünya çapında 120’den fazla ülke ve bölgenin en büyük ticaret ortağı. Bu yılın ilk üç çeyreğinde, Çin’in toplam ithalatı 10 trilyon 430 milyon yuana (yaklaşık 1 trilyon 490 milyon ABD doları) ulaştı. Şu anda Çin ekonomisi yüksek kaliteli kalkınmaya yönelmektedir ve 1,4 milyar Çinlinin yüksek teknolojiye, kaliteli ürünlere ve hizmetlere olan talebi artmaktadır. Örneğin bu yılın ilk üç çeyreğinde, Çin kozmetik ve cilt bakım ürünlerinin ithalat hacmi yıllık bazda yüzde 39,9 arttı.

Çin pazarının cazibesi aynı zamanda “donanım tesislerinin” sahipliğine de yatıyor. Çin, gelişmiş bir altyapıya ve küresel mal ve hizmetlerin Çin’in her yerine ulaşmasını sağlayan ve işletme maliyetlerini azaltan güçlü bir lojistik ağına sahiptir. Dünyanın en büyük demir cevheri üreticisi ve ihracatçısı olan Brezilya’nın Vale şirketi, Çin’deki güçlü liman tesislerine dayanarak Çin’in deniz kıyılarındaki 17 limanla işbirliği yaparak spot stok oluşturdu. Böylece müşteriler sipariş verdikten sonra, Brezilya’dan gönderilen malları almak için artık 45 gün beklemek zorunda değil.

Çin piyasasının cazibesi, iş ortamının sürekli iyileştirilmesinden de geliyor. Dünya Bankası tarafından en son yayımlanan 2020 İş Ortam Raporu’nda Çin 15 basamak yükseldi. Yılın ilk üç çeyreğinde Çin’e ithal edilen ürünlerin gümrükten geçişi için gereken zaman 2017 yılına oranla yüzde 56,4 oranında kısaltıldı.

Fransız Danone Şirketi Genel Müdür Yardımcısı Bruno Chevo, Çin’de iş ortamının açılması, e-ticaretin gelişmesi ve serbest ticaret bölgelerinin genişletilmesiyle Danone’nin kaliteli ürünlerini Çinli tüketicilere sunabildiklerini kaydetti.

Günümüzde Çin, bilimsel inovasyon öncülüğündeki kaliteli gelişmeye odaklanmaktadır. Çok sayıda ülke Çin’de yeni ürünler ve teknolojilerle ilgili Ar-Ge çalışmaları yapmaya başladı.

2. CIIE’ye katılan optik şirketi Carl Zeiss’in büyük Çin piyasasından sorumlu genel müdürü Maximilian Foerst, şirketin özel olarak Çin’de araştırma merkezi kurduğunu söyledi. Omron şirketinin kamu işleri sorumlusu Jia Wei, Çin’de üst düzey teçhizat piyasasında talebin dev potansiyele sahip olduğunu ifade etti. Şirket bu dönemki fuarda masa tenisi oynayan robotun yeni versiyonunu gösterirken Çin piyasasına yönelik geliştirilen yepyeni bir akıllı tarım çözüm paketi oluşturdu.

Çin’in mal ve hizmet ithalatının önümüzdeki 15 yıl içinde sırasıyla 30 trilyon ABD dolarını ve 10 trilyon ABD dolarını aşması bekleniyor. Kuşkusuz, daha açık ve yenilikçi bir “Çin pazarı”, dünya için daha fazla iş fırsatı ve kazanç yaratacak ve dünya ekonomik büyümesine güçlü bir ivme kazandıracaktır.

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum