Alibaba, 31 milyar dolarlık geçen yılın satış rekorunu kırmaya yöneldi

2237660_720x360.jpg

Çinli e-ticaret devi Alibaba, alışveriş çılgınlığının yaşandığı “Bekarlar Günü”nde yeni bir rekora imza attı. Söz konusu günde, 90 dakikadan az bir sürede 16,3 milyar dolardan fazla alım gerçekleşerek yeni bir rekor kırıldı. Bu tutar, geçen yılın 24 saatlik rekorunun yarısından fazlasına denk geliyor.

Çin’den Rusya ve Arjantin’e, tahminen yarım milyar kişinin e-ticaret devinin sitesinden iPhone’dan buzdolabı ve kaju fıstığına kadar geniş bir yelpazede ürün alması bekleniyor. Şirket bu sene satışları arttırmak için ABD’li ünlü şarkıcı Taylor Swift ve Asya’nın pop ikonu G.E.M ile birlikte Şanghay’da bir televizyon programı gerçekleştirdi.

Dünyanın en büyük satış etkinliği olan bu faaliyet, Asya’nın en büyük şirketi Alibaba tarafından yıllık bir ritüele dönüştürüldü. 11 Kasım’a denk geldiği için “Çifte 11” olarak da adlandırılan bu etkinlik, yatırımcılar tarafından, ekonomik büyümenin yüzde 6’nın altına inme riski ile birlikte, Çinli tüketicilerin harcama performanslarının bir ölçütü olarak da değerlendirilyor.

Frost & Sullivan Asya Pasifik ICT Başkanı Richard Wong Bloomberg televizyonuna yaptığı değerlendirmede, “Baidu Inc. ve Tencent Holdings Ltd.’ye göre, Alibaba muhtemelen ticaret savaşını atlatarak bu sorundan daha iyi şekilde çıkacak. Harcama konusundaki mevcut duyarlılık ve güven hala nispeten yüksek” dedi.

Alibaba’nın “Bekarlar Günü” satışları geçen yıl yüzde 27 artarak 30.7 milyar dolara denk gelen 213.5 milyar yuana çıkmıştı.

Kaynak

Yazıyı paylaşın:

Yorumlar

yorum